Joomla Estate Agency Forum

The new support forum for JEA

You are not logged in.

#1 2017-08-12 08:51:51

mdp
Member
Registered: 2017-04-01

problem to send mail from item property page (old problem)

Hi to all,
I'm not so experienced in programming (not at all) and not even using forums, so apologize in advance and I ask for help for JEA.
I use JEA 3.3 because now I did the localhost site with that by editing some style sheets ...
This is my problem (an old problem ..):
When I try to send an email from the contact form for the property I'm interested in .... nothing happens
I have entered all the data (name, emai address, phone, automatic message, message ..) but ... nothing happens ... no messages and no mail ... go back to the property page.
I set captcha "yes" in the administration panel.
I set xxxx@yyyyyy.it (the right one) for the sender in the administration panel (View properties)...
I set "send mail to the author" .. "yes" ...
.... :-( ....
Joomla's form of contact works correctly (send emails) ....And confirms the expedition on a green background message...
I tried in any way .....
I've read some old topics but I can not figure it out...
despair ...
So ....
Is there a good soul that can help me? ....
Thanks in advance ... (sorry for my bad english).
the site address is: www.classre.it
Hello from Italy ....Thanks for any little help ....
Ciao a tutti,
Non sono così esperto nella programmazione (non lo sono affatto) e neppure sull'utilizzo dei forum, quindi chiedo scusa in anticipo e Vi chiedo aiuto per JEA.
Uso JEA 3.3 perchè ormai così ho fatto il sito su localhost e modificando alcuni fogli di stile ...
Questo è il mio problema (un vecchio problema ..):
Quando cerco di inviare un'email dal modulo di contatto per la proprietà che mi interessa .... nullaaccade
Ho inserito tutti i dati (nome, indirizzo di emai, telefono, messaggio automatico, messaggio ..) ma ... nulla accade ... nessun messaggio e nessuna mail... torna alla pagina delle proprietà.
Ho impostato captcha "yes" nel pannello di amministrazione.
Ho impostato xxxx@yyyyyy.it (quello giusto) per il mittente nel pannello di amministrazione (visualizza proprietà) ...
Ho impostato "inviare posta all'autore" .. "sì" ...
.... :-( ....
il form dei contatti di joolma funziona correttamente(spedisce le email)....e conferma la avvenuta spedizione su sfondo verde
Ho provato in qualsiasi modo .....
ho letto alcuni vecchi topic ma non riesco a venirne a capo
disperazione ...
Così ....
C'è una buona anima che può aiutarmi? ....
Grazie in anticipo ... (chiedo scusa per il mio cattivo inglese).
l'indirizzo del sito è: www.classre.it
Ciao dall'Italia ....grazie per gli eventuali aiutini....